Kauneimmat silmät, jotka olen nähnyt. Kaunein hymy, jonka olen nähnyt. En tule katsomaan niihin sinisilmiisi, rakkauteni, vihani. Pimeä tulee perässäni ja vaanii nurkissa. Kaikki on turhaa. Ikuisesti vihaten ja rakastaen katselen palavaa sydäntäni. Se on kauneinta, mitä olen nähnyt. Satuttaen itseäni vihaan tätä elämää. Edessäni on syvä kuilu, en pääse yli. Ojenna kätesi minulle, vedä mukaasi pinnalle, auringonvaloon. Pelasta... Rakasta minut ylös tästä elämän helvetistä. Kukaan ei tiedä mitään. Kukaan ei tiedä mitään helvetistä. Et sinä, ei hän. Minä tunnen sen kaiken. Rakkaus on heikoille, heikkoutta.

    Älä rakasta minua! Vihaa, vihaa, vihaa, vihaa minua vain! Minun omassa helvetissäni sinä et ole mitään. Valhe. En halua olla yksin... Rakasta minua! Ojenna kätesi ja ota minut syliin. Tämä sairas, viallinen tunne vetää minut luoksesi. En halua, mutten voi vastustaakaan. Kiellän tunteeni. Rakkaus on vihaa, viha on rakkautta. Unohda minut vain! Nämä tunteet tappavat minut... Hajoan, kuolen, vihaan, rakastan. Kielletty rakkauteni. On niin vaikea rakastaa itseään sydän rikkinäisenä, pirstoutuneena. Anna minun kuolla! Anna minun kuolla ihmisenä! Selkääni painaa raskas taakka. Jos en voi tuhota tunteitani, tuhoan ruumiini. Pyhä vihani. Kielletty rakkauteni.